torsdag den 3. februar 2011

Hej igen

Så er jeg tilbage. Der er sket så meget de sidste par uger og jeg har ikke rigtig haft tid til at være kreativ og være aktiv på bloggen. I søndags havde jeg fødselsdag og havde huset fuld af gæster både lørdag og søndag. Lørdag havde jeg 14 af mine gode veninder til middag og fest, og søndag min familie og min kærestes forældre til middag og hygge. Jeg havde lavet indisk mad til begge dage og glædede mig meget over at tilbringe dagene med nogle af de mennesker jeg holder mest af. Og så fik jeg simpelthen de fineste og skønneste gaver. Nogle havde syet kjole og uldcardigan til mig. En havde malet et skønt billede, nogle lavet gavekort på caféture, middage og biografture og andre købt gaver der bare gik lige i hjertet. Alle var så søde og det var to dejlige dage med dejlig mennesker. Søndag blev jeg oven i købet vækket af min kæreste med morgensang, varm kakao med flødeskum og hjemmelavede croissanter med chokolade i. En dejlig weekend og ja, så er det jo ikke helt galt at blive et år ældre :-) Men det er ikke det eneste, der har taget min tid. Som jeg har skrevet i sidste indlæg har jeg to "hemmeligheder" eller nyheder, som jeg vil dele med jer. Her kommer de.

Her i december blev jeg færdiguddannet fra Håndarbejdets Fremme, og så har det næste skridt jo været at søge videre ud på arbejdsmarkedet. Det har dog bekymret mig en del hvordan og hvornår jeg skulle finde et job, da man jo hører så meget om hvor trængt arbejdsmarkedet er i disse tider. Jeg er ikke så god til at gå hjemme og have en hverdag hvor der ikke rigtig er rutiner i. Ikke at alt skal være planlagt ned til det mindste, men jeg bliver bare så lad og sumper rundt når jeg ikke har et arbejde eller skole at stå op til. Normalt har jeg altid noget at se til og når en masse i hverdagene før og efter skole/arbejde. Men når der ikke er skole eller arbejde at stå op til, ender jeg ofte med at sidde og glo tv til langt over middag og igen om aftenen og natten. Jeg spiser usundt og får ikke rørt mig. Kender I det? Jeg egner mig helt klart bedst til at have noget at stå op til, så det har været vigtigt for mig, at finde et arbejde inden for relativ kort tid. Og her kommer den første nyhed så :-) Jeg har været SÅ heldig at få et af de få jobs jeg nåede at søge. Det er i en fritids- og aftenklub hvor jeg skal køre det kreative værksted. Det er jeg bare så glad for og spændt på. Jeg skal starte her den 15 februar og dem jeg var til samtale hos virkede bare så søde og rare. Jeg glæder mig virkelig meget til at arbejde sammen med dem. Det giver så utrolig god mening for mig, at arbejde med børn og unge, og så oven i købet få lov til at dyrke min lidenskab for det kreative hver dag. Jeg har før haft ansvar for og kørt et kreativt værksted i en klub, og det var virkelig en god tid for mig. Det kræver både at jeg finder inspiration og komme på nye spændende ideer, som børnene kan lave, og så skal jeg også lære fra mig. Begge dele brænder jeg for og det har også været en stor del af læringen på min uddannelse som tekstilformidler. Så jeg glææææder mig og kan næsten ikke vente med at starte.

Den anden nyhed er, at min kæreste gennem snart elleve år har friet til mig. Juuuuuhuuuuu. Det gjorde han sidste søndag - weekenden inden min fødselsdag - på en lille bro over noget vand i Ledreborg slotspark


Lige præcis her på denne bro - med denne udsigt - ved denne pæl :-)

Jeg blev så glad så glad og hoppede og sagde juuuhuuuu. Og JA - selvfølgelig. At Michael skulle fri til mig har jeg drømt om i mange mange år og jeg glæder mig så forfærdeligt meget til at blive hans kone. Jeg er normalt ikke til alt for meget romantik - elsker hverdagen og dens små øjeblikke - men at Michael havde valgt at fri til mig på en lille bro i smukke omgivelser var bare så fantastisk dejligt og romantisk, og han var så sød og dejlig med hans frostkolde næse og lettede smil. Ringen han friede med ser sådan her ud,


og er den smukkeste ring jeg kunne drømme om. Den passer både til mine oxyderede sølvsmykker og mine finere guldsmykker. Den skal også være min vielsesring, så jeg satser på at den skal med mig i kisten når jeg engang går bort :-) 


Så glade så vi ud en times tid efter frieriet

Ja, så der er sket en del og jeg er høj på livet i disse dage. Det er dejligt. Jeg glæder mig over idag og glæder mig til alt det nye der skal ske i den kommende tid.


5 kommentarer:

Line sagde ...

STORT tilykke med frieriet og den fine ring. Det ser ud som om det var under virkelige romanske omgivelser :-)

TankeTallerken sagde ...

Tusinde tillykke til jer begge.
Hvor er det dejligt:)
K/stine

Louise - Blohms Denmark sagde ...

Hej Line og Stine

Tusind tak. Det var meget romantisk og en dag jeg sent vil glemme :-)

KH Louise

Alice Schmidt sagde ...

Et forsinket tillykke med forlovelsen og meget flot ring :-)

Karina/Tungelunden sagde ...

Tillykke med både job og forlovelse :)
Jeg glæder mig til, at følge med herinde